Laden Evenementen

 

NIEUWE CAMPAGNE STAAT VOOR DE DEUR

Make Sense Campagne 2022

Ook dit jaar vragen we in de Make Sense Campagne aandacht voor de tijdige diagnose van hoofd-halskanker (19-23 september). Het 1 voor 3 schema staat centraal: heb je 1 van de symptomen en heb je daar 3 weken last van? Ga dan naar de dokter.

Via deze nieuwsbrief informeren wij jullie vast over het thema en de geplande activiteiten. Ook stellen we je graag voor aan de werkgroep Make Sense Campagne.

Een paar weken voor de start van de campagne ontvangen jullie een communicatietoolkit. Deze kunnen jullie via social media verspreiden vanaf maandag 19 september.

WAT IS HET THEMA?

Het is niet vanzelfsprekend dat …

Voor mensen geraakt door hoofd-halstumoren is veel niet vanzelfsprekend. Praten. Eten. Zoenen. Omdat je strottenhoofd verwijderd is. Of je kaak. Of een deel van je tong. Ingrijpende veranderingen in het leven van een hoofd-halspatiënt. Waardoor het niet meer vanzelfsprekend is dat je een telefoongesprek kunt voeren. Een hard broodje kunt eten. Of je geliefde innig kunt zoenen.

Daarom vragen we dit jaar aandacht voor de bewustzijnscampagne Make Sense Campagne 1-voor-3 via het thema: “Het is niet vanzelfsprekend dat…”.
Wees je bewust van een van de symptomen die kunnen duiden op hoofd-halskanker. Ga na klachten die drie weken aanhouden naar de dokter. Wees er dus op tijd bij! Zodat praten, eten, zoenen vanzelfsprekend blijft…

WAT GAAN WE DOEN?

Activiteiten

Wat gaan we dit jaar zoal doen?

  • Cabaretier Martijn Koning doet dit jaar weer mee aan de campagne: zijn vader had hoofd-halskanker.
  • Er is extra aandacht voor HPV.
  • We hebben dit jaar wederom 3 portretten.
  • Er komen filmpjes van de geportretteerden.
  • We zijn in contact met een bekende TV-kok om een gerecht te bereiden.
  • Er zijn twee themabijeenkomsten (in het voorjaar verzet naar september):
    – op 20 september in het UMC Utrecht over late radiatieschade
    – op 23 september in het UMC Groningen over omgaan met veranderingen na hoofd-halskanker. Meer informatie over aanmelden vind je op de website van de PVHH onder Themabijeenkomsten.

Doe je mee met onze campagne en organiseer jij ook een activiteit in de week van 19 tot en met 23 september?
Laat het ons weten en bel met het infocentrum via tel: 030 – 2321483 of mail naar Petra Verdouw via p.verdouw@pvhh.nl

EVEN VOORSTELLEN…

Werkgroep Make Sense Campagne

De Europese bewustzijnscampagne wordt in Nederland uitgewerkt door een team van specialisten. We stellen het team graag aan je voor:

Simone Eerenstein, hoofd-hals chirurg Amsterdam MC, locatie VUmc
Remco de Bree, hoofd-hals chirurg UMC Utrecht
Boukje van Dijk, onderzoeker IKNL
Angela Goossens, oncologisch verpleegkundige Haaglanden MC
Michael Frank, kaakchirurg Haaglanden MC
Linda van den Heuvel, mondhygiëniste Maastricht UMC+
Petra Verdouw, hoofd Infocentrum PVHH
Jannemarie van den Brand, communicatie PVHH

HELP MEE MET BEKEND MAKEN VAN DE MAKE SENSE CAMPAGNE!

We hebben jullie medewerking hard nodig!

Samenvattend:

  • Deze zomer gaat de werkgroep alle plannen uitvoeren.
  • Een paar weken voor de campagne van start gaat, sturen we jullie een nieuwsbrief met communicatietoolkit. Hiermee kunnen de persoonlijke verhalen van de geportretteerden gedeeld worden via social media.
  • Vanaf 19 september staan alle video’s en portretten op een speciale campagnepagina 1-voor-3.nl
  • Mochten jullie al ideeën voor ondersteunende activiteiten hebben, laat het ons weten!
  • Blijf ook op de hoogte via de Nieuwsbrief van de PVHH, Facebookpagina en LinkedIN.
  • De Make Sense Campagnes van de afgelopen jaren vind je terug op de website van de PVHH onder Make Sense Campagne.

Hartelijk dank voor jullie medewerking om deze campagne te laten slagen!

Deel Deel
Tweet Tweet
Deel Deel
Stuur door Stuur door
Facebook Facebook
Website Website
Ga naar de bovenkant